Jste zde:

Prelátskou cestou na Křížovou horu

Krátký okruh po naučné stezce, skrz nádherný les a zakončený skvostným výhledem.

Z Českého Krumlova vyjdete k Hornobranskému rybníku až nad chatovou oblast. Dlouhé stoupání se vám odmění krásnými výhledy na město a horu Kleť.

Na konci chatové osady se vydáte nahoru do křoví, které odděluje dvě louky. V křoví je totiž prosekaná cesta nově vybudované naučné stezky. Tato cesta obsahuje i část staré prelátské cesty, která vedla z Krumlova do Drahoslavic. Na naučné stezce najdete několik laviček a drobných sakrálních objektů.

Až dojdete na modrou značku, můžete se na ní dát buď doprava směrem k Českému Krumlovu a zkrátit si trasu a nebo pokračovat po trase doleva směrem k Přídolí. Doporučujeme druhou možnost, protože si užijete procházku nádherným Prelátským lesem.

Na Křížové hoře na konci trasy se v klidu pokochejte skvostným výhledem na Český Krumlov zasazený mezi zalesněnými kopci pod horou Kleť. Cesta dolů do města vás provede okolo několika kaplí křížové cesty.